sobota, 28 czerwca 2014

TAG: książki

Witam! Ja również postanowiłam odpowiedzieć na tag o książkach. :)


1. O jakiej porze dnia czytasz najczęściej?
Czytam z samego rana, zaraz po przebudzeniu, lub wieczorem. Lubię jednak także czytać popołudniami, kiedy na dworze ulewa, a ja grzeję się w domu pod kocykiem i z kubkiem gorącej herbaty w ręku.

2. Gdzie czytasz?
Czytam na łóżku w moim pokoju. Jest to moje ulubione miejsce! Zdarza mi się także czytać przy biurku, na ławce na przystanku lub, w roku szkolnym, w szkole.

3. Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
Zdecydowanie fantastykę. Uwielbiam ten gatunek właściwie od niedawna.

4. Jaką ostatnio książkę kupiłaś/dostałaś?
Ostatnio dostałam książkę "Testament bibliofila" Arkadiusza Niemirskiego.

5. Co czytałaś ostatnio?
Ostatnio czytałam "Miasto szkła" Cassandry Clare. Serią "Dary Anioła" jestem wprost oczarowana. Naprawdę polecam!


6. Co czytasz obecnie?
"Miasto upadłych aniołów" pani Clare.

7. Jaką postać z tej książki lubisz najbardziej?
Ach, zakochałam się w Jasie. Bardzo lubię też Aleca.

8. Używasz zakładek, czy zaginasz rogi?
Używam zakładek, a właściwie tego, co jest akurat pod ręką - biletu komunikacyjnego, paragonu, kawałka kartki, małego kalendarzyka i innych tego typu rzeczy.

9. Ebook czy audiobook?
Wolę Ebooka, ponieważ przy audiobooku nie jestem w stanie się skoncentrować. Chociaż i tak nic nie zastąpi starej, dobrej papierowej książki.

10. Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Uwielbiam "Anię z Zielonego Wzgórza" i zawsze uwielbiać będę!

11. Książka, która tak bardzo Ci się nie spodobała, że ją odłożyłaś.
Próbowałam przeczytać "Wyspę skarbów" Stevensona i nie dałam rady.

12. Książka, o której nie mogłaś przestać myśleć przez długi czas.
Nie kojarzę takiej książki. 

13. Najładniejszą okładkę w Twoim zbiorze ma...
Uwielbiam okładkę "Królowej Cieni" Marcusa Sedgwicka.


14. Jaka książka, według Ciebie, powinna zostać zekranizowana?
Chętnie zobaczyłabym serię "Miecz Prawdy" w wersji filmowej, a nie serialowej.

15. Czy pilnie czytałaś wszystkie lektury?
Przyznam się, że nie. Ba, większość lektur nawet omijałam szerokim łukiem.

16. Twoja ulubiona lektura?
"Kamienie na szaniec" A. Kamińskiego

17. Wypożyczasz książki?
Tak! Nie wyobrażam sobie życia bez wypożyczania książek.

18. Jaką książkę zabrałabyś na bezludną wyspę?
Hm... Mimo wszystko "Anię z Zielonego Wzgórza".

19. Książka, którą chcesz mieć.
Za dużo tego, aby tutaj wymieniać! ;)

Kogo nominuję? Każdego, kto tylko ma ochotę odpowiedzieć na ten tag!
Zapraszam serdecznie! :)

10 komentarzy:

  1. Też najchętniej czytam u siebie na łóżku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również nie zaginam książek, to świętokradztwo. I kocham Anię Shirley.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, świętokradztwo to świetne określenie!

      Usuń
  3. A mnie "Kamienie na szaniec" jakoś w ogóle nie przypadły do gustu. Choć teraz, z perspektywy czasu, chętnie przeczytałabym tę historię po raz kolejny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie przypadła ta książka do gustu prawdopodobnie przez to, że jestem harcerką. ;)

      Usuń
  4. A ja do Clare mam uraz, kojarzy mi się raczej negatywnie, także.... :D
    Ale zdecydowanie łóżko (+mój fotel) to dla mnie świętości. :) W jakim innym miejscu książki mają na nas taki zbawienny wpływ? :) Jak dla mnie w szkole jest za głośno, zbyt tłoczno, ludzie ciągle czegoś od ciebie chcą i dzieje się tyle ciekawych rzeczy, że aż nie ma czasu czytać ^^
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślałam, że książki Clare to zuo i nie tykać! :D Ale kiedy przeczytałam pierwszą część "Darów Anioła", zakochałam się.

      Usuń