sobota, 5 lipca 2014

TAG: książki

Skoro już dwie pozostałe autorki zrealizowały ten TAG, postanowiłam, iż ja też spróbuję. Mam nadzieję, że wam się spodoba :3


1. O jakiej porze dnia czytasz najczęściej?
Czytam najczęściej wieczorem, noc jest równie dobra, kiedy książka mnie wciąga, to potrafię czytać do rana. Oczywiście czytam również w ciągu dnia, ale wtedy zawsze ktoś coś ode mnie chce i odciąga od mojej świętej czynności.

2.Gdzie czytasz?
Moje łóżko to mój azyl. Uwielbiam siedzieć szczenie owinięta kołdrą z książką w ręku. W zimie lubię też siedzieć na ziemi, pod grzejnikiem w moim pokoju, jakkolwiek dziwnie to brzmi. W roku szkolnym często czytam w szkole, również na bezużytecznych lekcjach.

3.Jaki rodzaj książek czytasz najczęściej?
Fantastyka moją miłością! <3 Czytam książki fantasy odkąd pamiętam. Pierwszą taką świadomie przeczytaną książką była "Córka Czarownic" Doroty Terakowskiej. Na początku gimnazjum upodobałam sobie wszelkie paramore romance, których teraz mam już dość. Czytam również kryminały, thrillery, lubię też książki historyczne i wojenne.

4.Jaką książkę ostatnio kupiłaś/dostałaś?
Były to dwie książki od wydawnictwa SQN - "Deadline" Miry Grant i "Czas Żniw" Samanthy Shannon

5.Co czytałaś ostatnio?

6. Co czytasz obecnie?
"Deadline" Miry Grant.

7. Jaką postać z tej książki lubisz najbardziej?
Trudne pytanie. Bardzo trudne. Myślę, że głównych bohaterów Shauna i Georgie Masonów.

8.Używasz zakładek, czy zaginasz rogi?
Nawyku zaginania rogów wyzbyłam się już dawno temu, ale zakładki też u mnie nie królują. Najczęściej zostawiam książkę otwartą na ostatniej czytanej stronie i odwracam grzbietem do góry.

9.Ebook czy audiobook?
Zdecydowanie Ebook, zawsze mam jeden lub dwa na telefonie, by czytać, kiedy nie mam książki pod ręką. Najczęściej czytam ebooki na lekcjach :)

10. Jaka książka jest Twoją ulubioną z dzieciństwa?
Chyba właśnie "Córka Czarownic" Terakowskiej, choć "Dzieci z Bullerbyn mogłyby z nią konkurować w tej sprawie.

11.Książka, która tak bardzo Ci się nie spodobała, że ją odłożyłaś?
Kojarzę tylko "Gildię Magów" Trudi Canavan. No nie mogłam, choć wiem, że sporej grupie ludzi bardzo podoba się ta książka.

12.Książka, o której nie mogłaś przestać myśleć przez długi czas?
W gimnazjum bardzo długo byłam oczarowana cyklem "Dziedzictwo" Paoliniego i ogólnie miałam manie na postaci z tej książki, zwłaszcza smoki :3

13.Najładniejszą okładkę w Twoim zbiorze ma?
Szczerze mówiąc, bardzo dużo okładek mi się podoba, ale z ostatnich zbiorów, podoba mi się okładka "Troje"

14.Jaka książka, według Ciebie, powinna zostać zekranizowana?
Nie mam pojęcia. Zazwyczaj ekranizacje szkodzą książką i jakoś specjalnie na nie nie czekam, książka to jednak książka.

15. Czy pilnie czytałaś wszystkie lektury?
Jasne, że nie. Niektóre lektury są nie do przejścia, ale jednak przeczytałam jakąś połowę ze wszystkich, które do tej pory przerabiałam.

16.Twoja ulubiona lektura?
"Mistrz i Małgorzata" Michaiła Bułhakowa. #Top5: lektury szkolne

17.Wypożyczasz książki?
Chyba każdy, kto czyta książki, błogosławi tego, kto wynalazł biblioteki. 

18. Jaką książkę zabrałabyś na bezludną wyspę?
Chyba książki z serii o Wiedźminie. Uwielbiam Sapkowskiego.

19.Książka, którą chcesz mieć?
Serio? Mam wymienić tyle tytułów, że zebrałoby się na całą bibliotekę? Za dużo tego! :)

                                                                                                                                               Evra.

6 komentarzy:

  1. Ooo, ciekawa jestem bardzo Twojej opinii "Czasu żniw", bo mnie się książka bardzo, bardzo podobała i czekam z niecierpliwością na kolejną część:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie będę się zabierać za czytanie :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy tag :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze nie czytałam ,,Mistrza i Małgorzaty", muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, warto, nawet jeśli nie masz tej pozycji jako lektury w szkole :)

      Usuń